birgitte lynggaard

COOP emballagedesign

Forside $ Portfolio $ COOP emballagedesign

Coop private label designstrategi

Mit samarbejde med Coop Trading går helt tilbage til 2012, hvor jeg første gang var med til at udvikle emballagedesignstrategien for både Coop og X-tra private labelkoncepterne, samt efterfølgende at arbejde med eksekveringen af de mange tusinde produkter.

I 2018 fik jeg igen muligheden for, i samarbejde med Markant Reklamebureau, at udvikle en ny designstrategi for Coop/Rainbow. Vi har skabt et designsystem, som giver plads til at de enkelte kategorier kan tilpasse sig de design- og kommunikationsudtryk/regler, som kendetegner lige netop deres kategori. Samtidig har vi også sikret, at der er en stærk synergi på tværs af samtlige 5000+ varenumre i Coop/Rainbow serien til de 4 nordiske lande – lige fra frostvarer, mejeriprodukter, pasta, konserves, vitaminpiller og til vaskepulver og hygiejnebind – ja faktisk alle de varer danskerne bruger mest.

Udtrykket taler for sig selv: Smækfyldt med food appeal, smag, flot grafik, iøjnefaldende farver og en smuk fontfamilie. En emballagekommunikation der matcher Coop’s krav til egne varer:
”Vi har lagt navn til varerne og stillet krav, der ofte er højere, end loven kræver. Men alligevel til priser, hvor alle kan være med – Coop varer er god kvalitet til en god pris”.

Udviklingen af emballagedesign kræver en unik indsigt i alle de kringlede regler og anprisninger, der findes for fødevarer. Man skal også have godt styr på trykteknikker, emballagens materiale og form, placering på hylden, kategorisproget, målgrupperne og meget mere. Hvis du har lyst til at høre mere om god emballagekommunikation, er du meget velkommen til at ringe.

Kategori: Emballagedesign-strategi
– udviklet i samarbejde med Markant reklamebureau

Kunde: COOP Trading

Emballagefotos: Skovdal Nordic