birgitte lynggaard

Valsemøllen
brandplatform og kampagner

Forside $ Portfolio $ Valsemøllen detail

En kampagne der inspirerer og involverer – i øjenhøjde med forbrugerne

Godt ØKO bagværk starter med Valsemøllen

Findes der noget bedre end smagen af hjemmebag? Ikke hvis du spørger os. Hos Valsemøllen dyrker vi økologien, så du kan bruge tiden på at dyrke bageglæden i fællesskab med dem, du holder af. Vores økologiske melblandinger med dansk økologisk mel – dyrket høstet og malet i Danmark – er et godt sted at starte, når du vil gøre en forskel for miljøet og forkæle dig selv og din familie. Det er både nemt og lækkert – også til morgenmad.

Med morgenbordet og Valsemøllens økologiske brødblandinger som omdrejningspunkt, inspirerer Valsemøllen i denne kampagne til at nyde hjemmebagt ØKO bagværk i fællesskab med sine nærmeste. Kampagnen blev vist på outdoors, printannoncer og som en større online kampagne hvor vi arbejdede sammen med Valsemøllens ambassdører og inspirerede og involverede forbrugerne.

Storyboard og kreativt team: Christina Astrid Vorre, tekstforfatter & Birgitte Lynggaard, art director.

Filmfotograf: Frederik Johs, Staal og Johs

Kategori: Kampagne og emballagedesign. Se mere her

Kunde: Valsemøllen A/S

Valsemøllen
– udvikling af brandplatform og koncepter til detailområdet

Fra 2014 til 2018 arbejdede jeg med etableringen af en helt ny kommunikationsstrategi for Finax, herunder konceptudvikling af bageuniverset ”Når du elsker at bage”, målgruppedefinition samt løbende udvikling af kampagner og emballagedesigns – alle sammen parametre, der har været med til at sikre Valsemøllen en stor vækst og en flot position i dansk detailhandel.

Disse opgaver er løst under min ansættelse hos Markant Reklamebureau og i tæt samarbejde med Valsemøllen.

Fra 2018-2022 har jeg løbende arbejdet med at udvikle Valsemøllen detail. Efter gennemførslen af et succesfuldt navneskifte på detail, fra Finax til Valsemøllen, er jeg med til at udvikle et helt nyt brand- og kommunikationsunivers til Valsemøllen. I tæt samarbejde med Lisbeth Wassmann Hjertebjerg (Marketingschef hos Valsemøllen) udvikler vi nye og stærke koncepter, et skarpt digitalt univers og nye emballagedesigns til udvidelse af produktporteføljen. Ydermere arbejder vi med at styrke Valsemøllens branding og sætter fokus på dansk mel, plantebaseret kost og bæredygtighed. Alt dette har været med til at løfte virksomheden, og medvirket til, at Valsemøllen i 2020 kom ud med deres bedste resultat på både omsætning og indtjening.

https://www.valsemollen.dk/inspiration/